I-Shift kontrol kutusuyla sadece elektronik bir bağlantıya sahiptir.
Sürücü, ilgili düğme yardımıyla manuel değişimi veya otomatik vites değişimini seçebilir. Otomatik modda, iki farklı sürüş programı vardır - ekonomi ve performans.
Ekonomi programı, yakıt ekonomisi için optimize edilmiştir; Performans programında ise, motor gücünün maksimumda kullanılması için I-Shift, çok daha yüksek devirlerde vites değişikliği yapar.
I-Shift, kademeli ve buçuklu bir şanzımandır. Buçuk vites, ana şanzımana entegre edilmiştir. Kademeli kısım ise planet tiptedir ve ana birimin arkasına yerleştirilmiştir.
Ana birimde mekanik senkromeç yoktur. Onun yerine, motor yönetim sistemi sayesinde motor ve şanzıman birbirleriyle elektronik olarak senkronize edilmiştir. Motor devirleri çok düşükse, gaz kelebeği açılışı artar ve motor freni, vites değişimi sırasında süratli bir şekilde motor devrini uygun devirlere düşürür.
Şanzımanın üstünde, şanzımanın tüm fonksiyonlarını kontrol eden I-Shift kontrol kutusu bulunur. Şanzımanın vites kolları da pnömatik olarak buradan çalıştırılır.
Debriyaj otomatiktir ve basınçlı havayla çalıştırılır.
I-Shift, yolun eğimine ve aracın yükünün ağırlığına göre başlangıç vitesini seçer. Vitesler şu şekilde değiştirilir:
1. Gaz kelebeği açılışı, düşük motor torkuna azaltılır.
2. Debriyaj, şanzıman yoluyla motordan ayrılır ve şanzıman boş konuma geçer.
3. Debriyaj, motor ve şanzımanla (debriyaj sürükleme noktasından biraz daha fazlasına) kavraşmaya başlarken, motor devirleri ayarlanır (üst veya alt değişimlerine göre daha yüksek veya daha düşük).
4. Motor doğru devirlere eriştiğinde, bir sonraki vites kavraşır.
5. Debriyajın, şanzıman üzerinden motorla birleştiği anda, motor torku bir kez daha artırılır.
I-Shift. tasarrufla optimum performansı birleştirmek için; yolun eğimi, brüt araç ağırlığı ve gaz kelebeği açılışı gibi parametrelere göre vites değişikliği yapar.
Bu da eğer gerekli değilse, aracın birinci viteste çalışmayacağı anlamına gelir. Onun yerine, yakıttan tasarruf etmek için daha yüksek bir vites devreye girer.
Ayrıca, I-Shift hızlanma ve yavaşlama sırasında bir veya birden çok dişli oranını atlayabilir, böylece aktarma sistemi her çalışma durumunda mümkün olduğunca verimli bir şekilde çalışır.
Eski ve Yeni Honda Jazz hakkında bir çok bilgi ve merak ettiklerinizin cevaplarını bulabilmek için Honda Jazz Organizasyonu forumunu ziyaret edebilirsiniz.
Foruma Ulaşmak İçin [Tıklayın]
14 Kasım 2009 Cumartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder